Green Lantern Animated Series 06 '' Lost Planet ''


Bana kalırsa film – dizi sektöründe bir yanlışlık var, bir şeyler eksik.Bazen öyle işler yapıyorlar ki ayakta alkışlıyorsun, bazen de hakkında konuşmak bile gereksiz geliyor.Özellikle son yıllarda yapılan filmlerde ( veya dizilerde ), mükemmel görsellikle kapatılan eksiklikler, kimse tarafından pek fark edilmiyor.Ancak bunlar hayati öneme sahip bir film veya dizi için, mükemmellik sadece görsellikle sınırlı kalmamalı, senaryo, oyuncu seçimleri de iyi olmalı bana kalırsa.Keza animasyonlarda da seslendirmelere önem veririm.
 Green Lantern TAS, bildiğiniz gibi bazı yönlerinden dolayı fazlasıyla şikayet ettiğim bir animasyon benim için.Bu bölümde de şikayet ettiğim noktalar olacak tabii ki.Çünkü sıkıldığım ne varsa hala ve hala mevcut.Tabii olumsuz yönleri kadar da olumlu yönleri yok değil, o zaman bunları dile getirdiğime göre incelemeye başlayabiliriz.
 Dizimiz bu sefer nerede başlıyor dersiniz ? Büyük bir galaksi savaşının içinde mi, Hal Jordan tek başına Kırmızı Fenerlerle savaşırken mi, yoksa Oa gezegeninde mi ? Hayır ! Yine meşhur uzay gemimizde.Razer her zamanki gibi asık suratı, Kilowog disiplinli tarzı, Aya kendi halinde, Hal Jordan ise eğlenceli tavırlarıyla karşılıyor bizi.Gemide bir tane bile suçlu, yakalanmış birisi olmaz mı ? Çıldıracağım.

Tabii tüm bölüm gemide geçecek değil, birden bire bir sinyal ile birlikte geçtiğimiz bölümlerde ölen Shyir Rev’ in yüzüğünün gittiği ( düştüğü mü demeliydim, neyse mevzuyu çaktırmayayım ) gezegene doğru yol alan ekibimiz, daha gezegene varmadan kendilerini maceranın içinde buluyorlar; gittikleri gezegene doğru bir göktaşı hızla yaklaşıyor ! Gök taşını her ne kadar durdurmaya çalışsalar da bunda pek başarılı olamıyorlar ve Kızıl Fenerler ile savaşmaya hazırlanan ekibimizin, yeni Yeşil Fener’ i bir an önce bulması gerekiyor.
 Gezegene vardıklarında ise onları üç kişi karşılıyor, Zartok, Drusa ve Grood.Peki bu kişiler kim ? Dost mu düşman mı ? Yoksa yüzük onlardan birisini mi seçti ? Tabii bunları ancak bölümü izlediğimizde öğrenebilirsiniz.Benden söylemesi, bu bölüm de en az geçen bölüm kadar beni mutlu etti.Hatta bu bölümde öyle güzel sürprizler var ki bunları benim anlatmam yerine sizin izlemenizi tercih ediyorum.
 Gelelim bölümün genel kanaatine.Benim yazılarımda gelenek nasıldır bilirsiniz, önce olumsuzu anlatır sona olumlu şeyleri bırakırım.O yüzden ilk başta şunu dile  getirmeliyim; bu dizinin senaristleri biraz unutkan olmalı.Yeşil Fener’ i aramak için takımlara ayrılan dostlarımız, Drusa’ nın Aya ile gitmeyi tercih etmesinden sonra ‘’ Cazibemi kaybediyorum galiba ‘’ demesi beni dumur etti, Hal Jordan sen değil  misin daha bir önceki bölümde uzaylı kraliçeyi öpen.Anlayacağınız senaristler replik olsun da ne olursa olsun diyerek senaryo yazınca sonuç da bu oluyor !
 Dizide aksiyon var ancak ben hala görmek istediğim o büyük savaşı hala göremedim, bana böyle büyük bir evren verecek olsalar ve ben de bu evrenin dizi veya filmini yönetecek olsam olabildiğince değerlendirirdim, hatta Hal – Kilowog – Aya – Razer ekibine yoğunlaşmaz, Batman : The Brave and The Bold gibi farklı DC Comics karakterlerini diziye dahil eder her bölümde farklı bir görsel şölen yaratırdım, ancak bana böyle bir evreni vermiş olsalardı ( Belki de olur, neden olmasın )


Bu arada merak ettim, Hadi Hal ve Kilowog yüzüklerini yeniden şarj etme imkanına sahipler ama Razer ekibe katıldığından beri bir kere bile yüzüğünü şarj etme fırsatını yakalayamadı.Nereden geliyor bu güç, kaç bölüm oldu hala yüzük bana mısın demeden çalışıyor.Diyorum ya  senaristlerde bir sıkıntı var, senaryoyu onaylayan yönetmende daha büyük sıkıntılar var.Sonraki bölümleri izleyip göreceğiz.
Olumsuz eleştirilere devam etmeyeceğim artık, sonuçta birkaç yazıdan beri okuyorsunuz, aynı şeyleri sürekli söylemek istemem.O yüzden bölümün artılarına dönelim.
 Her şeyden önce bu bölüm sürprizlerle dolu, bölümde kimleri görmüyoruz ki ! Kırmızı Fenerler’ e karşı mücadele etmeye hazırlanan ekibin bu bölümde yanına gerçekten büyük bir dost edinmiş olması ve yeni Yeşil Fener’ in kimliği mutlu edici gayet de.Ayrıca Kilowog’ u etkilemenin ve saf dışı bırakmanın yolunu da bu bölümde öğrenmiş oluyoruz, sizce Kilowog’ un bu konuda zayıf yönü ne ? Bu bölümü izleyip, Kilowog’ un karakterini az çok düşündüğünüzde bu sorunun cevabını gayet alıyorsunuz.Daha sonra Kırmızı Fenerler ve Yeşil Fenerler sonrasında yeni bir fener takımının toplanacağını görüyoruz bu bölümde.Turuncu mu, siyah mı, sarı mı yoksa  mavi mi ? Sizi bilmem ama ben mavi rengi severim…
 Böylelikle bir bölümün ve incelemenin daha sonuna geldik, iyi seyirler diliyorum ve haftaya görüşmek üzere hoşçakalın diyorum.
 ‘’ Hellbazer ‘’

0 yorum:

Yorum Gönder